1. PRESENTACIÓN
A creación deste documento ten como principal obxectivo propoñer un conxunto de ideas encamiñadas á mellora do comportamento medioambiental das persoas que conforman a Comunidade Educativa do Colexio Plurilingüe Divina Pastora – Franciscanas Ourense (alumnos e alumnas, docentes, ANPA, PAS e colaboradores).
Os problemas ambientais son complexos, pero a súa solución só é posible se toda a comunidade está sensibilizada e se implica activamente, mediante a aplicación de principios tanto a escala persoal coma colectiva.
2. QUE SON AS BOAS PRÁCTICAS MEDIOAMBIENTAIS?
Podemos definir boas prácticas medioambientais como aquelas actuacións individuais, tanto na actividade profesional coma na vida persoal, realizadas a partir de criterios de respecto cara o medio ambiente. É dicir, accións dirixidas a reducir o impacto ambiental negativo que causan certos procesos realizados diariamente nas actividades que levamos a cabo.
Neste documento describiremos unha serie de boas prácticas medioambientais que debemos realizar no noso centro educativo
3. OBXECTIVOS
- Coidar e promover os diferentes ambientes da Institución Educativa.
- Promover o cambio de hábitos na Comunidade Educativa en aspectos básicos de aforro enerxético.
- Lograr unha participación activa de todos os membros da Comunidade Educativa.
4. BOAS PRÁCTICAS EN:
a) Aulas:
- Apaga a luz e aparellos eléctricos que non vaian ser empregados.
- Poñer carteis preto das portas recordando que as luces deben permanecer apagadas ao saír (carteis feitos polo alumnado en plástica e no concurso Lúa Dixital).
- Empregar sempre lámpadas de baixo consumo para reducir o consumo ata un 50%.
- Verificar que as ventás están ben seladas.
- Aproveita ao máximo a luz natural sempre que sexa posible.
- Ventilar a aula durante 5 minutos é suficiente, así evitarase perdas de calor.
- Empregar, sempre que sexa posible, papel reciclado e non branqueado con cloro.
- Aproveitar ben o papel e usalo polas dúas caras. Emprega a política das tres R´s: Reducir-reutilizar-Reciclar. Reduce o consumo de papel, canto menos papel se consuma innecesariamente mellor. Reutilao, usa o papel usado pola cara sen usar de ser o caso. Recíclao, cando non se lle poda dar máis uso recíclao, nas aulas hai un contedor de papel e preto da túa seguro que hai un contedor azul.
- Empregar, se é posible, lapis de cores sen esmaltar en lugar de rotuladores, así como gomas de borrar sen plastificar.
- Promover o uso de calculadoras solares (con células fotoeléctricas).
b) Despachos e salas dos docentes:
- Imprimir e fotocopiar polas dúas caras do papel. Para facer borradores empregar folios xa usados.
- Empregar, sempre que sexa posible, papel reciclado e non branqueado con cloro.
- Dispoñer de dispositivos de aforro de enerxía (para monitores, ordenadores, luces en zonas de paso…).
- Ao redactar documentos, axustar o tamaño da letra, as marxes e o interlineado para ocupar o menor espazo posible.
- Se usas aparellos con pilas, empregar pilas recargables e libres de mercurio
- Promover o uso de elementos recargables e material de oficina reutilizable.
- Aproveitar ao máximo a luz solar, apagar a luz ao saír e aqueles aparellos que non se están a empregar.
- Usar lámpadas de baixo consumo.
c) Laboratorios:
- Empregar, na medida do posible, produtos inocuos.
- Reutilizar as materias primas e os envases, nos casos nos que o procedemento o permita.
- Non deixar correr a auga cando non se estea usando ou consumindo.
- Depositar cada residuo no contedor ou bidón correspondente.
- Non botar polo desaugue produtos contaminantes ou que se poidan reciclar.
- Manter os equipos en funcionamento o tempo imprescindible.
- Manter cerrados os frascos de disolventes e usar adecuadamente as campás extractoras.
d) Aseos:
- Non deixar correr a auga cando non se estea usando.
- Se houbese perdas nalgunha billa ou no inodoro, avisar inmediatamente para reducir o antes posible a perda de auga.
- Instalar dosificadores dentro das billas.
- Empregar billas dun só mando.
- Poñer carteis preto das zonas das billas recordando que estas deben permanecer pechadas (carteis feitos polo alumnado en plástica e no concurso Lúa Dixital).
- Empregar de xeito moderado o xabón e o papel que empregamos ao lavar as mans.
e) Comedor e consumo de alimentos:
- Elixir sempre provedores que xeren a menor cantidade de embalaxe posible.
- Envasar a comida sempre con envases reutilizables, coma tuppers ou fiambreiras.
- Os restos de comida deberán ser metidos no cubo do lixo orgánico, mentes que os plásticos e latas deben ir ao amarelo.
5. BOAS PRÁCTICAS XERAIS DE RECICLAXE:
- Recoller información sobre as características dos residuos do colexio.
- Realizar periodicamente campañas de información entre todos os membros da Comunidade Educativa:
- Pegar notas informativas nas aulas, laboratorios, despachos …
- Realizar recordatorios das pautas a seguir.
- Repartir adhesivos informativos.
- Presentar información nas entradas do centro.
- Informar á Comunidade Educativa a través da páxina web do centro, dos Blogs medioambientais e das revistas do Colexio: Lúa e Lúa Dixital.
6. QUE RESIDUOS DEBEMOS DEPOSITAR EN CADA CONTEDOR?
7 7. PROXECTOS DE SENSIBILIZACIÓN MEDIOAMBIENTAIS DO COLEXIO PLURILINGÜE DIVINA PASTORA:
- Voz Natura.
- Consumópolis.
- Proxecto Ríos.
- Miñoambiente.
- Montentérate.
- Os Ecovixiantes.
- Cicloturismo
- Voz Natura.
- Consumópolis.
- Proxecto Ríos.
- Miñoambiente.
- Montentérate.
- Os Ecovixiantes.
- Cicloturismo
0 comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.